- Auteur

Tom Hufkens
Gepassioneerd door online marketing & oprichter van deze blog. In het dagelijkse leven Marketing Manager bij een Belgisch ICT-bedrijf.
Niemand weet éxact hoe het algoritme van LinkedIn werkt. We kunnen enkel maar leren en analyseren. Hieronder deel ik 7 veelgemaakte fouten waarvan bewezen is dat je het beter niet doet!
Een schrijffout kan je niet laten staan, maar wacht best even met dit te corrigeren. Anders is de kans groot dat dit nefast is voor je bereik.
Best veel mensen worstelen met het ‘taggen’ van een bedrijf. Er is wel degelijk een verschil tussen een hashtag (#) en tag (@) 😊.
‘Like op geliked te worden’ is een belangrijke vuistregel voor LinkedIn!
Wees voorzichtig met het toevoegen van URL’s. Onderzoek heeft uitgewezen dat posts met een link gemiddeld zo’n 8% minder bereik hebben.
Comments boosten je posts meer dan likes. Doet iemand moeite om te reageren, bedank hem of haar dan zeker!
Sterker: misschien kan je een bijkomende reactie ‘uitlokken’ voor nóg een extra boost?😉
De ‘ideale’ tekstlengte zou tussen de 1200 en 1600 tekens zijn. Lang genoeg zodat we op ‘meer lezen’ moeten klikken.
Máár hou je alinea’s kort en voeg tijdig een ‘enter’ toe.
Slechts 5% van de LinkedIn-gebruikers publiceert daadwerkelijk content! Behoor jij tot die 95% LinkedIn-gebruikers die nooit iets post? Bekijk hier eventueel extra LinkedIn tips & tricks.
Gepassioneerd door online marketing & oprichter van deze blog. In het dagelijkse leven Marketing Manager bij een Belgisch ICT-bedrijf.
B2B Marketing | 3 min.
Social Media | 5 min.
Social Media | 3 min.
Slechts 5% van de LinkedIn-gebruikers publiceert daadwerkelijk content! Behoor jij tot die 95% LinkedIn-gebruikers die nooit iets post?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief & ontvang maandelijks meer marketing tips & tricks!