7 Veelgemaakte fouten op LinkedIn

Niemand weet éxact hoe het algoritme van LinkedIn werkt. We kunnen enkel maar leren en analyseren. Hieronder deel ik 7 veelgemaakte fouten waarvan bewezen is dat je het beter niet doet!

Inhoud

1. Posts (te snel) bewerken

Een schrijffout kan je niet laten staan, maar wacht best even met dit te corrigeren. Anders is de kans groot dat dit nefast is voor je bereik.

2. Hashtag ipv tag

Best veel mensen worstelen met het ‘taggen’ van een bedrijf. Er is wel degelijk een verschil tussen een hashtag (#) en tag (@) 😊.

3. Kijken, niet liken

‘Like op geliked te worden’ is een belangrijke vuistregel voor LinkedIn!

4. Onnodig een URL toevoegen

Wees voorzichtig met het toevoegen van URL’s. Onderzoek heeft uitgewezen dat posts met een link gemiddeld zo’n 8% minder bereik hebben.

5. Comments negeren

Comments boosten je posts meer dan likes. Doet iemand moeite om te reageren, bedank hem of haar dan zeker!

Sterker: misschien kan je een bijkomende reactie ‘uitlokken’ voor nóg een extra boost?😉

6. Te korte teksten

De ‘ideale’ tekstlengte zou tussen de 1200 en 1600 tekens zijn. Lang genoeg zodat we op ‘meer lezen’ moeten klikken.

Máár hou je alinea’s kort en voeg tijdig een ‘enter’ toe.

7. Niets posten

Slechts 5% van de LinkedIn-gebruikers publiceert daadwerkelijk content! Behoor jij tot die 95% LinkedIn-gebruikers die nooit iets post? Bekijk hier eventueel extra LinkedIn tips & tricks.

Tom Hufkens

Tom Hufkens

Gepassioneerd door online marketing & oprichter van deze blog. In het dagelijkse leven Marketing Manager bij een Belgisch ICT-bedrijf.

+ Volg op LinkedIn

Slechts 5% van de LinkedIn-gebruikers publiceert daadwerkelijk content! Behoor jij tot die 95% LinkedIn-gebruikers die nooit iets post?