- Auteur

Tom Hufkens
Gepassioneerd door online marketing & oprichter van deze blog. In het dagelijkse leven Marketing Manager bij een Belgisch ICT-bedrijf.
Het einde van het jaar is klassiek de periode waar we vooruitblikken naar het komende jaar. Via deze blog deel ik 5 trends waar je als B2B Marketeer maar beter aandacht schenkt in 2022.
Marketing automation vormt een belangrijk onderdeel van deze blog. De juiste boodschap op het juiste moment is anno 2022 dan ook de enige juiste strategie voor marketeers. Koopt jouw klant steeds merk A, dan hoef je hem geen e-mails te sturen met producten van merk B. Dit klinkt eenvoudig, maar om dit te realiseren heb je een goede marketing automation tool nodig. Heb je nood aan inspiratie? Lees dan zeker mijn review over ActiveCampaign.
Vele bedrijven investeren fors in online marketingcampagnes. Duizenden euro’s worden gespendeerd aan advertenties op platformen zoals Google Ads (SEA), Facebook of LinkedIn. Hopelijk met het gewenste resultaat nadien.
Ik heb door de jaren alvast geleerd om ook voldoende aandacht (tijd en budget) te geven aan Search Engine Optimization (SEO). Veel surfers klikken bijvoorbeeld nooit op de eerste, geadverteerde zoekresultaten. En waarom investeren in dure keywords, als je ook organisch en permanent goed kan scoren in Google dankzij goede SEO. Welke tools hiervoor interessant zijn, bespreken we later.
Dus mijn tip: doe de test en kijk hoe goed je scoort op belangrijke zoekwoorden.
“You only have 7 seconds to make a strong first impression”, het is een bekende quote die ook online geldt. Straffer nog: bezoekers van slechtwerkende websites (niet mobielvriendelijk, trage laadtijd, enz.) wachten doorgaans zolang niet.
Ook Google gaat dit nu afstraffen. Vanaf februari 2022 worden de zoekresultaten op desktop bepaalt door ‘page experience’. Traag ladende websites en sites met een heleboel pop-ups worden hierbij door Google afgestraft. Een methodiek die reeds van toepassing is voor mobiele surfers trouwens. Dus je zorgt er maar beter voor dat je website tijdig laadt. En voor Google betekent ‘tijdig’ maximaal 2,5 seconden.
Tip: wil je testen hoe vlot jouw website scoort? Doe hier de test.
Onlangs gaf ik enkele tips waarmee je in Teams je webinars aantrekkelijker kan maken. Korte meetings waarvoor we urenlang in de auto moeten zitten, zullen welling blijvend via Teams georganiseerd worden. Ook bepaalde online events zijn sowieso een blijver, maar zowel voor Sales als Marketing is dat face to face contact toch broodnodig. Een belangrijk element om als B2B marketeer te verwerken in je automation flows. Microsoft Bookings kan hierbij een interessante tool zijn om te bekijken.
Ik geef toe: niet alle posts op LinkedIn zijn vandaag de dag nog zuiver professionele content. Toch blijft voor mij LinkedIn een zeer belangrijke social media kanaal voor (B2B) marketeers. Als je regelmatig actief bent, merk je enorm veel bedrijvigheid de afgelopen maanden. Je voelt aan alles en iedereen dat 2022 hét jaar van LinkedIn wordt. Als bedrijf maak je best nu al jouw werknemers warm (bv. via een training), om volgend jaar de vruchten te plukken.
Gepassioneerd door online marketing & oprichter van deze blog. In het dagelijkse leven Marketing Manager bij een Belgisch ICT-bedrijf.
B2B Marketing | 3 min.
Social Media | 5 min.
Als B2B Marketeer hou je richting 2022 maar beter rekening met deze 5 tips & tricks
Schrijf je in voor de nieuwsbrief & ontvang maandelijks meer marketing tips & tricks!